maandag 25 april 2011

Paasdagen in Groningen (3)

Paasmaandag. Nog een hele dag in Groningen. We hebben heerlijk geslapen en we hoeven pas om 12 uur uit het hotel, dus rustig aan en dan op weg naar Warffum. Het Openluchtmuseum Het Hoogeland staat al een tijd op mijn verlanglijstje.
Ik ben benieuwd. Het lijkt me leuk maar aan de ander kant ben ik ook bang dat het een beetje oubollig kan zijn.

We gaan met de Arrivatrein. Als we van station Warffum naar het museum lopen valt me de rust op. Behalve de vogels en het ruisen van de bomen ... verder stilte.
De mooie huizen waar we langs lopen maakt het plaatje nog beter.
Warffum
Hoewel er in de provincie Groningen atlijd veel te koop staat, zie ik hier weinig ‘Te Koop'-borden, is het hier zo geweldig dat men niet weg wil?


Het museum is ontzettend mooi, niks oubollig, juist erg interessant, hoe men 100 jaar geleden hier leefde. Mooi al die verschillende gebouwen waar je doorheen loopt. Prachtige bomen met bloesems. Prettige sfeer. Erg vriendelijke mensen die er werken.
Ook is er een mooie fototentoonstelling van Hans Sas en prachtige schilderijen van Jacqueline Kasemier.
Maar we beginnen met koffie en (uiteraard) povverd, heerlijk!



Hans Sas



Jacqueline Kasemier



Als we weer vertrekken en nog een half uurtje tijd hebben voor dat de trein vertrekt, lopen we even binnen bij het Boekenschuurtje van Eva de Vries.

Een goed gesorteerde tweedehands boekwinkel met een leuke eigenaresse.
Boekenschuurtje Warffum
Na een leuk gesprek moeten we nu echt de trein halen.
Weer in Stad aangekomen blijkt er bij restaurant Boven Jan deze keer wel een plekje te zijn. We eten daar erg lekker, en gaan deze keer ook voor een toetje ... jongens da’s genieten!



Ja en dat ook ...

Verzamelde schatten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten