zaterdag 28 september 2013

Festival in Zuidhorn

Ik heb een week vakantie. Maar het Groningenpotje is bijna leeg. We hebben nog genoeg voor een weekendje en toch wil ik de hele week weg. Hoe ga ik dat doen?
Eerst maar over het weekend:
We reizen naar een dorp in het Middag Humsterland, dat weer onderdeel is van het Westerkwartier. Dit gebied vind ik een van de mooiste stukjes Groningen.
In het dorp Zuidhorn vindt vandaag een festival plaats in Hotel in ’t Holt en daar overnachten we ook. Dit plaatsje heeft een treinverbinding met de spoorlijn Groningen-Leeuwarden en als we bij station Zuidhorn uitstappen en naar het hotel lopen zijn we verrast over dit mooie dorp met fraaie villa's.

Het Music=Art festival viel mij op door de namen van de deelnemende muzikanten. Bekenden!
Een bonte verzameling muziek, dans, poëzie, mode en kunst, staat er in de aankondiging.
Het begint om twee uur en we komen net aan. We missen de opening van Arnold Veeman, hij zingt dezelfde liedjes als in Pieterburen, maar we kunnen hem niet zien omdat het al helemaal vol staat met publiek. 

Dit is de zesde keer dat dit festival georganiseerd wordt. De stuwende kracht hierachter is de
bezielende muziekschoolhouder Bill Baboon (Willem Venema).
Wat ons in eerste instantie hierheen lokte, is de vermelding van Bert Hadders en de Nozems en Inge van Calkar in het programma. Het is een superleuk, ongedwongen festival en ik heb het helemaal naar m'n zin.
Omdat het zulk zalig weer is en we buiten zitten, in gesprek raken met leuke mensen, missen we wel een gedeelte van wat er allemaal binnen gebeurt, het is een propvol uitgebreid programma. Genieten van de diverse muziek, gedichten, mode en dans. Het is onmogelijk om alles te zien. 
Ik wil niet weg om wat te gaan eten, dus eten we een broodje hamburger ... dat is echt jaren geleden en wat mij betreft ook meteen de laatste keer. 
Op een gegeven moment val ik bijna om en gaan we naar bed. Een schitterende nieuwe hotelkamer … het feest gaat nog een tijdje door, de bassen hoor ik vaag in de verte en val in een diepe slaap.
Hier een fotoimpressie.

Bill Baboon en de Wisselband
Inge van Calkar & Frank Fiedler
Procussion
Bert Hadders en De Nozems

Harry Loco
Eregast: schrijver/dichter Eddie Woods
Vence

Geen opmerkingen:

Een reactie posten